Абонирай се за бюлетин и вземи -10% отстъпка.

6 храни за мозъка на вашето малко дете и как да ги сервирате

- Категории Блог

Ние сме това, което ядем - особено в годините преди двегодишна възраст. Ето как да се уверите, че вашето мъниче получава нужните хранителни вещества, за да процъфтява смело напред.

Знаете, че: бебето ви се нуждае от пълноценна, питателна храна, за да расте, но знаете ли, че това, което яде, също помага на мозъка му да се развива? След въвеждането на твърда храна е важно да започнете да мислите за безопасни, удобни за децата начини за включване на тези ценни хранителни вещества в диетата на вашето дете. А ето и кои са те:

Протеин

Протеинът е необходим за изграждане на структурата на мозъка и допринася за неговия размер. Невротрансмитерите (сигнално вещество на нервната система), които изпращат съобщения до други части на мозъка и казват на тялото какво да прави, също са направени от протеин. Фасулът и лещата, месото, кравето мляко, сиренето, киселото мляко, яйцата и ядките и семената са с високо съдържание на протеини.

Примерно меню

Яйчен мъфин: Комбинирайте яйцето, настърганото сирене, натрошените тиквички и тиквените орехи и изсипете в чаши за мъфини. Печете докато стегне.

Цинк


Цинкът помага на организма да обработва въглехидрати, протеини и мазнини. Насърчава имунитета и помага за растежа и възстановяването на телесната тъкан. Може да го намерите в боб и леща, краве мляко, кисело мляко, сирене, ядки и семена, ракообразни и морски дарове.

Мазнини


Повече от половината мозък е направен от мазнини! Те помагат за изграждането на връзки между невроните и нервната система и предпазват мозъчните клетки от бъдещи увреждания. Храните, богати на здравословни мазнини, включват авокадо, ядки и семена, както и сьомга.

Примерно меню:

Кремообразно пюре: Смесете авокадо с половин банан, за да направите гладко, кремообразно пюре.

Желязо

Желязото е необходимо за пренасяне на кислород от белите дробове до тялото и е жизнено важно за ученето и растежа. Има два вида: хем и не-хем. Хемното желязо се усвоява по-добре от тялото и се съдържа най-вече в месото - като говеждо, пилешко, агнешко, свинско и пуешко, както и в рибата. Не-хем желязо се съдържа в зърнените продукти - като зърнени храни за деца, обогатени с желязо,  масло от кашу, леща за готвене, соя и зелени листни зеленчуци, като спанак или зеле - като всички трябва да се консумират с витамин С, за да може тялото да усвои желязото.

Холин

Холинът е изключително важен, докато мозъкът се развива вътреутробно и по време на ранна детска възраст - той подпомага ученето и паметта, така че бременните и кърмещите майки трябва да се опитват да консумират много от това хранително вещество. 

Последните изследвания също показват, че това е важно и за развитието на мозъка през прохождането. Яйцата, соята, пилешките гърди, броколите, киноата, рибата и морските дарове (като треска, сьомга, скариди и миди) са с високо съдържание на холин. 

DHA 

Докозахексаеновата кисела омега 3 играе роля в интелигентността, зрението, вниманието и контрола на импулсите, като е отговорен за създаването, движението, организацията и връзката на мозъчните неврони. Ще го откриете в мазна риба и морски дарове, смляно семе от чиа и коноп, смлени ленени семена, орехи и орехово масло.

Вземете максимума от хранителните си вещества за своето дете. Въпреки че храната и хранителните вещества, които вашето бебе или дете яде, са важни за развитието на мозъка, средата, в която се хранят, също влияе върху здравето на мозъка. 

Можете да сервирате всички правилни храни, но ако захранвате насилствено или създавате по-малко забавна или спокойна обстановка, детето няма да получи същите ползи за развитието като яденето на храните в по-спокойна среда. Никога не хранете насила бебето или малкото си дете и не използвайте храна като наказание или награда за добро поведение.